内容へスキップ

採用情報

私たちが大切にしているのは「イノベーション」。保険業界の常識に囚われることなく、カーディフだからできる商品やサービスを世の中に創りだしていくこと。その目標に挑戦し続けていただける人材を必要としています。

ITソリューションデリバリー部

 

この職種のミッション

  • Manage & control IT risks
    マネージ&ITリスクコントロール
  • IT Infrastructure design, deploy & management
    ITインフラストラクチャーデザイン、展開、マネジメント
  • Application design, development & maintenance
    アプリケーションデザイン、開発およびメンテナンス
  • System Operation & user support
    システムオペレーション&ユーザーサポート

おもな仕事内容

This is a Service Delivery Engineer position within a strong, technical and high profile team. You are willing to take on the responsibility for managing service level agreements by ensuring that all services are delivered according to contractual commitments. You enjoy working closely with customers and know how to manage customer relationships to achieve the best results. Planning and organizing are two of your strong characteristics and you are able to see the bigger picture.

高い技術力のチームであるサービスデリバリーエンジニアポジションは、サービスレベルを維持しながらサービス提供をすることを求められています。カスタマーとの協働を楽しめ、どのようにカスタマーリレーションシップを築くことができるかが結果として現れます。計画とオーガナイズする両面を描くことができるのはこのポジションでの醍醐味です。

You will be expected to communicate on daily basis with various customers (by e-mail and phone, ITIL Tools) and resolve support and change requirement issues starting from problem assessment and gathering details, reproducing the problem, resolving the problem (on database level, server settings, network & firewall resolving bugs in the code), designing a solution, and forwarding the bug resolving/new solution to development team after which follow-up is needed: wait for the solution, test it and deliver it to customer by arranging deployment on customer servers/environment.

日常的にカスタマーとコミュニケーションすることが求められます(メールや電話、ITILツール)更に問題解決サポート、要求変更、問題のレポート、レポートの解決など(データベースレベル、サーバーセッティング、ネットワークやfirewallのバグ解決)バグ解決や新しい解決策を考えたり、チームで解決策を検討したり、フォローアップが必要となります。

求められる経験やスキル

Experience
経験

  • Five to ten years of experience in the IT industry with thorough knowledge of programming concepts, design, procedures and practices; proficient in all stages of the software product life cycle.
    5-10年のIT業界経験(プログラミング知識、デザイン、ソフトフェアプロダクトサイクルプロセスなど)
  • Experience in contract development and negotiation.
    契約書締結や交渉経験
  • Experience working on a variety of projects and technology areas.
    様々なプロジェクトやテクノロジー分野での就業経験
  • Excellent (advanced) knowledge and working experience, with OS (Windows OS, Linux OS), Active Directory, Database, (Oracle, MS SQL), VMWare (VM Kernel), MS Exchange, IBM Lotus Notes, WebSphere
    OS(Windows OS, Linux OS), Active Directory, データベース(Oracle, MS SQL), VMWare(VM Kernel), MS Exchange, IBM Lotus Notes, WebSphereの知識や業務経験
  • Excellent knowledge (and experience) of programming languages, enough to follow code execution, detect code errors, debug, and make minor fixes. Script (VB, PoweShell, Bash, Perl, etc). Middleware (Websphere, Apach, Tomcat, JAVA, etc
    プログラミング言語の知識または業務経験、コードやコードエラーのフォロー、Script(VB, PoweShell, Bash, Perl, など)、Middleware(Websphere, Apach, Tomcat, JAVAなど)

Knowledge
知識

  • Good analytical skills
    アナリティクススキル
  • Troubleshooting skills (patience and determination to find and solve problems)
    トラブルシューティングスキル(忍耐と問題解決)
  • Independent and self-motivated and very thorough worker
    自立していてセルフモチベーションがあり業務に取り組める人
  • Service delivery engineer is effective communicators, active listeners, and have excellent customer service skills.
    サービスデリバリーエンジニアは効果的に会話ができ、きちんと聞くことができて素晴らしいカスタマーサービススキルが求められる。
  • Leadership, Communication Skills, Computer Skills, Teamwork
    リーダーシップ、コミュニケーションスキル、コンピュータースキル、チームワーク

Language
言語

  • Japanese - Native, English - Business level
    日本語ーネイティブ、英語ービジネスレベル

お問い合わせ

採用に関するお問い合わせは、メールで受けつけています。

saiyo_cardif@jp.cardif.com
カーディフ生命
採用担当